New research suggests that for every cup of coffee a person drinks per day, he/she decrease the chances of developing Type 2 diabetes by 7%, according an article recently published by Web MD. And they note the benefits from coffee and tea consumption appear to be independent of other lifestyle factors, meaning the drinks may contain ingredients that have a direct biological impact on lowering diabetes risk.
For this study, researchers examined data from a total of 31 different studies, including nearly a million participants. Eighteen of those studies examined the relationship between diabetes and coffee consumption. Another 13 studies looked at decaf coffee and tea consumption and diabetes.
What they found is that the more coffee (regular or decaf) or tea an individual drinks, the less likely he/she is to develop Type 2 diabetes. For example, people who drank three to four cups of coffee each day were 25% less likely to develop the disease than those who drank only two cups of less per day. Individuals drinking three to four cups of decaf were one-third less likely to develop diabetes than those drinking none. Those drinking three or more cups of tea each day lowered their risk of developing diabetes than those who don’t drink the beverage.
To receive free news updates from Diabetes News Hound delivered straight to your Inbox, sign up here.
If you already receive the free Alerts, spread the word by telling a friend to sign up here.
